November 14, 2019

CURSURI YOGA

 

PROGRAM

BODYEXPRIM, Bulevardul Constructorilor 29A (VEZI HARTA)

Luni  20:00 – 21:00
Clasa de Vinyasa yoga cuprinzand exercitii de respiratie – pranayama, setarea intentiei – sankalpa, exercitii fizice – asane si meditatie – vipassana

ANTURAJ, Strada Popa Nan 82 (VEZI HARTA)

Joi  19:00 – 20:00
Clasa de Vinyasa yoga cuprinzand exercitii de respiratie – pranayama, setarea intentiei – sankalpa, exercitii fizice – asane si meditatie – vipassana

ARMONY, Bd. Expozitiei Nr. 2 (VEZI HARTA)

Marti           13.00 – 14.00

Vineri          13.00 – 14.00
Clasa de Vinyasa yoga cuprinzand exercitii de respiratie – pranayama, setarea intentiei – sankalpa, exercitii fizice – asane si meditatie – vipassana.

 

CURSURI


CLASE DE YOGA PERSONALIZATE, WEEKEND-URI DE YOGA SAU IESIRI DIN BUCURESTI SI DIN TARA, ALTE EVENIMENTE DE YOGA. 

PENTRU MAI MULTE INFORMATII VA ROG SA IMI SCRIETI FOLOSIND FORMULARUL DE CONTACT.


 VINYASA YOGA

Termenul Vinyasa provine din limba sanscrita. Ca multe cuvinte din limba sanscrita, are mai multe intelesuri.

Un prim inteles al cuvantului vinyasa este acela de sincronizare a miscarii cu respiratia. Asanele, asa cum sunt numite posturile yoga, sunt efectuate coreland fiecare inspiratie si expiratie cu o miscare. Un alt inteles il reprezinta o suita de asane legate intre ele, care sunt practicate ca o punte sau un element de legatura intre asanele statice. O astfel de suita des utilizata pe parcursul orei de yoga este formata din Uttanasana – Ardha Uttanasana – Chaturanga Dandasana – Urdhva Mukha Svanasana – Adho Mukha Svanasana. Vinyasa mai este folosit ca termen care descrie un anumit tip de de yoga. Clasele Vinyasa yoga sunt dinamice, puternice, cu o structura fluida. Pe parcursul orei sunt des folosite suitele de tip vinyasa in care miscarea se impleteste cu respiratia. Suitele dinamice sunt alternate cu asane statice, rezultatul fiind clase bine echilibrate din punct de vedere energetic.

Clasele de Vinyasa yoga predate de mine au o structura complexa, astfel incat sa cuprinda exercitii de respiratie – pranayama, setarea intentie – sankalpa, asane si meditatie – vipassana. Incepem cu exercitii de pranayama, continuam cu setarea intentiei pentru ora respectiva – numita sankalpa – o etapa foarte importanta in structura clasei, apoi cu suita de asane si finalizam cu meditatia, vipassana.

Clasele sunt create pentru a satisface atat exigentele practicantilor avansati, cat si asteptarile celor dornici sa incerce pentru prima oara yoga. Pe masura ce plutim de la o asana la alta ajut cu ajustari ale pozitiei corpului si ofer diferite variante de executare, astfel incat toti elevii sa se poata acomoda si efectueze corect si sigur din punct de vedere al sanatatii toate asanele. La sfarsitul orei va veti simti energizat si in acelasi timp relaxat.

Pe masura ce veti practica yoga veti ajungeti sa va cunoasteti si va intelegeti corpul mai bine si sa ii respectati limitarile, sa va intariti musculatura, sa va corectati pozitia corporala. Mai presus de toate beneficiile fizice insa, veti ajunge sa cultivati un mod diferit de a privi viata, sa dezvoltati un sens al pacii si echilibrului atat pe salteaua de yoga, cat si in afara ei, in viata de zi cu zi. Transformarile aduse de yoga transcend planul fizic. Cadoul pe care vi-l oferiti prin aceasta practica este un corp energetic mult mai echilibrat si cultivarea constientizarii de sine. Corpul fizic, corpul cauzal si corpul subtil sunt intr-o continua schimbare prin practica yoga, caci aceasta ne indeamna sa descoperim locul din sinea noastra care este sursa energiei si a creativitatii in viata. Viata este darul pe care il avem si pe care trebuie sa invatam sa-l pretuim la adevarata lui valoare.

Va invit sa descoperiti o sursa de bucurie a vietii prin practica yoga alaturi de mine!

YIN YOGA

Cuvantul Yin vine din filozofia chineza Taoista.
In aceasta filozofie totul este compus din elementele complementare; in timp ce Yang reprezinta partea mai activa, mai rapida, mai calda, Yin reprezinta latura mai lenta, pasiva, mai rece.
Paul Grilley, considerat parintele Yin yoga, considera muschii tesuturi de natura Yang, iar oasele si tesuturile conective de natura Yin.
Majoritatea claselor de yoga predate sunt de tip Yang, active, concentrandu-se pe musculatura. Yin yoga este insa meditativa, pasiva, accentul punandu-se pe abordarea tesuturilor conective (ligament, tendoane si fascia) prin mentinerea asanelor minim 3 minute. Desi Yin yoga pare o practica foarte usoara, realitatea este cu totul diferita.
Pusi in situatia de a ramane nemiscati o perioada mai indelungata, cei mai multi dintre noi constata ca este mult mai greu sa se relaxeze, sa linisteasca mintea si sa respire, ca act singular.
Asa cum spune Sara Powers, expert in Yin yoga, “in loc sa ne simtim confortabil pentru a ne relaxa, invatam sa ne relaxam in prezenta disconfortului”.
Daca vreti sa obtineti o flexibilitate crescuta intr-un interval de timp mai scurt decat practicand alte tipuri de yoga, va recomand sa introduceti in rutina voastra saptamanala minim 90 de minute de Yin yoga.
In afara de acest beneficiu vizibil, prin intermediul Yin Yoga sunt stimulate meridianele energetice  si organele interne, iar limitele fizice si psihice sunt atinse si depasite.

Daca vreti sa va lasati ghidati de mine pentru a va depasi propriile limite prin practica Yin yoga, va invit sa imi scrieti.

YOGA PENTRU COPII

Copii nostri merita tot ce-i mai bun pe lume!
Din pacate pentru societatea in care traim, sistemul de invatamant traditional, de stat, pune prea putin accent (daca nu deloc) pe dezvoltarea copilului ca individ cu identitate proprie, dorinte, aptitudini, vise, nesigurante si tot ce compune universul interior si manifestarile lui exterioare ca mini om.
Yoga poate reprezenta o alternativa viabila in procesul de dezvoltare, constientizare si intarirea increderii de sine a copiilor, poate fi un mijloc in procesul de transformare a lor in niste adulti mai echilibrati, mai constienti de ei si de lumea in care traiesc, mai fericiti/.
Yoga este o stiinta straveche, cu radacinile in India, care a patruns in Europa la sfarsitul anilor 1800.Yoga poate fi practicata de oricine: copii sau adulti, femei sau barbati, indiferent de starea fizica, de puterea materiala sau de locul in care ne aflam.

Yoga pentru copii este o modalitate distractiva prin care baietii si fetele invata sa se respecte pe sine, pe cei din jurul lor si mediul inconjurator.
Prin interediul exercitiilor yoga, numite “asane”, si cu ajutorul jocurilor, cantecelor si povestilor, fiecare ora de yoga ii poarta pe copii in calatorii magice in jurul lumii.
Copii ajung sa cunoasca culturi noi, ajung sa invete despre animale si mediul lor de viata, precum si sa impartaseasca cu ceilalti cunostintele despre animalele lor preferate. Invata sa isi impartaseasca gandurile, emotiile si sentimentele, sa se asculte pe sine  si sa ii asculte pe ceilalti.
Datorita mediului extrem de competitiv si a ritmului foarte alert in care traim astazi, copii resimt presiune si stres de la varste foarte fragede. Intr-un asemenea mediu este foarte usor pentru copii sa devina autocritici si sa isi piarda increderea de sine pe masura ce cresc.
Orele de yoga creaza mediul in care copii sunt incurajati sa se manifeste liber intr-un mediu lipsit de prejudecati, intr-un mediu fara miza in care nu sunt judecati pentru felul in care executa exercitiile, se joaca sau se exprima.
La orele de yoga copii sunt incurajati sa se relaxeze, sa se distreze si sa-si dezvolte nu numai puterea si coordonarea fizica, flexibilitatea si echilibrul, ci si constientizarea corpului, concentrarea si increderea de sine.

Deoarece copii invata cel mai bine prin termediul jocului, la orele de yoga distractia primeaza, iar copii invata sa fie mai buni, mai calmi si mai iubitori cu cei din jur si cu ei insisi.
Orele de yoga cu copiii sunt o binecuvantare! Energia lor debordanta, inocenta, spontaneitatea, creativitatea si receptivitatea lor ar trebui incurajate si pastrate, astfel incat sa nu-i paraseasca niciodata.
Am incercat pentru ei exercitiul “magia meditatiei”, pe care au invatat sa o foloseasca oricand ii supara ceva / cineva, sunt agitati sau au cosmaruri. Rezultatul a fost exceptional!

Linistea si pacea din privirile lor la sfarsitul sesiunilor au fost dovada ca meditatia se poate si trebuie invatata de la varste cat mai mici. Copii prezenti la clasele mele au avut intre 4 si 10 ani. 
Un exercitiu atat de mic, atat de simplu si totusi cu o putere de transformare incomensurabila la nivel personal.

Va invit sa va acordati si sa le acordati copiilor vostri sansa descoperirii unor dimensiuni noi si fantastice in interiorul vostru si al lor. Puteti incerca atat practica individuala, insa puteti sa folositi meditatia si ca un instrument de a petrece timp de calitate cu copii vostri.
Va garantez ca si unii si altii veti avea numai de castigat!
De cele mai multe ori uneltele pentru a ne imbunatati viata sunt atat de simple si de la indemana, incat de multe ori nici nu le observam.

Va urez o calatorie placuta in “lumea magica a meditatiei” cu yoga pentru copii!

Daca vreti sa incercati si nu stiti de unde sa o apucati, lasati-mi un mesaj si promit sa va ajut.

ASHTANGA YOGA

“Yoga este 99% practica si 1% teorie” spunea Sri K. Pattabhi Jois, parintele Ashtanga yoga.
Fiind unul dintre cele mai puternice si mai cunoscute tipuri de yoga predate la nivel mondial, yoga vindecatoare – yoga chikitsa, Ashtanga yoga este pentru toata lumea, – batrani sau tineri, grasi sau slabi, numai pentru lenesi nu, asa cum spunea guruji.
Seria primara, cunoscuta in engleza ca Primary Series, cea mai practicata suita de exerctitii din Ashtanha yoga, este traditional compusa dintr-o serie de asane care se succed intr-o ordine bine stabilita si foarte clara. Fiecare clasa se desfasoara practicand aceeasi suita de asane, in aceeasi ordine de fiecare data, focusul fiind pus pe corelatia dintre postura – asane, respiratie – ujjayi pranayama, victorioasa, si punctul de concentrare a privirii – dristhi.
Deoarece seria primara are un grad de dificultate ridicat, in majoritatea studiourilor de yoga profesorii predau seria primara modificata.

Fiind profesor certificat de Ashtanga yoga, va invit sa ma contactati daca vreti sa studiati acest tip de yoga.